نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2138
-
الف
+

«امین زندگانی» فلم سینمایی «کتاب» را می سازد

«امین زندگانی» بازیگر سینما و تلویزیون از پیش تولید اولین فلم سینمایی خود خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، «امین زندگانی» بازیگر سینما و تلویزیون  که مخاطبان آی فیلم2 شاهد نقش آفرینی وی در سریال «همه چیز آنجاست» بودند، در یک مصاحبه از پیش تولید اولین فلم سینمایی به کارگردانی خودش خبر داد.

«امین زندگانی» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا، در پیوند با فعالیت‌های اخیرش اظهار داشت: در حال حاضر برای بازی در یک سریال تلویزیونی قرارداد امضا کرده‌ام که در خارج از کشور مقابل کمره می‌رود، اما فعلاً مجاز نیستم که نام و عوامل آن را اعلام کنم.

بازیگر سریال «معصومیت از دست رفته» در مورد اولین تجربه خود در مقام کارگردانی یک فلم سینمایی عنوان کرد: فلم سینمایی «کتاب» اولین تجربه من در مقام کارگردان است که هم اکنون در مرحله پیش تولید است.

امین زندگانی در پایان با اشاره به انگیزه‌اش برای ورود به سینما گفت: انگیزه اصلی من برای ورود به سینما کارگردانی بود ولی شرایط به گونه‌ای رقم خورد که وارد عرصه بازیگری شدم و قطعا هر فرصتی هرچند محدود برای کارگردانی داشته‌باشم قطعا به آن می‌پردازم.

«امین زندگانی» زاده 5 سنبله(شهریور) 1351 خورشیدی در تهران است.

آقای «زندگانی» در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تیاتر به تحصیل پرداخت. وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل «همسرایی مختار»، «خروسک پریشان»، «بازی تابلوی آخر»، «به من دروغ بگو»، «دو مرد بر یک نیمکت»، «سرخ سوزان» ، «مرغ دریایی» به ایفای نقش پرداخت.

او در سال 1374 برای بازی در سریال «وکلای جوان» انتخاب شد و برای اولین بار مقابل کمره قرار گرفت و در همان سال موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فلم فجر ایران نیز شد.

امین زندگانی پس از آن برای بازی در سریال های «به سوی پیروزی» ساخته «سیروس مقدم» و «راه سوم» به کارگردانی «قاسم جعفری» انتخاب شد.

این هنرمند ایرانی با بازی در سریال «طلسم شدگان» توانست به خوبی دیده شده و به شهرت زیادی دست یابد. این سریال را «داریوش فرهنگ» در سال 1382 کارگردانی کرد.

بازی خوب زندگانی در نقش «مسلم بن عقیل» در سریال «مختارنامه» محصول سال 1389 خورشیدی نقطه عطفی در کارنامه بازیگری وی به شمار می رود و یکی از کرکترهای ماندگار او را رقم زد.

او در سریال‌هایی چون «روزگار جوانی» (1377)، «معصومیت ازدست‌رفته» (1382)، «طلسم‌شدگان» (1383)، «قفسی برای پرواز» (1389)، «مختارنامه» (1389)، «خاطرات مرد ناتمام » (1391)، «همه چیز آنجاست» (1393)، «شاهگوش» (1393-1392)، «ساعت صفر» (1394) و «ملکاوان» (1398) به ایفای‌نقش پرداخته است.

زندگانی در نقش حضرت سلیمان (ع) در فلم «ملک سلیمان» (1387) و در فلمهایی مانند «بازیگر» (1378)، «کابوس» (1387)، «خانواده‌ دکتر ارنست» (1388)، «راه بهشت» (1390)، «ماموریت در تهران» (1392)، «شهابی از جنس نور» (1392) و «فصل فراموشی فريبا» (1392) نیز حضور داشته‌ است.

بیشتر بخوانید:

«امین زندگانی»: می ترسیدم در «مختارنامه» ایفای نقش کنم

«امین زندگانی» در گفت و گوی اختصاصی با آی فیلم۲: بازی در نقش هایی مثل «مهدی» مثل راه رفتن روی طناب است

«امین زندگانی» بازیگر سریال «تاصبح» را بیشتر بشناسید

ع ا

نظر شما
ارسال نظر